torstai 4. elokuuta 2011

Matalalentoa...

Kauheasti ei ole uutta kerrottavaa.. Juoksuohjelmani junnaa, sillä hillittömien helteiden ja kosteuden vuoksi oli pakko pitää taukoa lenkkipolulta. Yksinkertaisesti aivan liian raskasta juosta näillä uskomattomilla keleillä! Kasvot olivat valehtelematta 2 h kirkkaan punaiset lenkin jälkeen;) Viime viikolla ja viikonloppuna taas pyhitin aikani ja energiani pienelle pintaremontille kotosalla.

Paino on myös vähän heitellyt +/- 2 kg, joten en nyt päivitä tuota tickeriäni. Lisään sen kylläkin tälle sivulle, kun haluan testata, että miksi se ei toimi (ref. edellinen postaus)?

Lomareissulta palattuamme palasin myös ruokapäiväkirjan pariin. Tuo ryhtiliike toi HETI positiivisen tuloksen ja paino kävi jo - 19.5kg:ssä. Nyt tuohon on tullut lähes 1kg lisää, viikonloppuna tuli nautittua vähän lonkeroa ja pikkusuolaista... Nyt siis tulee oppia omista hyvistä ja toimivista kokemuksista ja kiltisti palata ruokapäiväkirjan pariin;) Uskon, että töihin palaaminen antaa myös positiivista ryhtiä ruokailuihin. Päivittäinen salaattiannos ainakin tulee nautittua!

Kävin mielenkiinnosta iltalehden nettisivuilla kokeilemassa painopäivyriä. Se oli varsin selkeä ja helppokäyttöinen.

Tässä tulos:
- Painoindeksisi on 29 eli olet lievästi ylipainoinen ja sinun tulisi pudottaa painoasi vähän.
- Tavoitekalorimääräsi päivässä on 1620.
- Ruokailu kasvattaa kalorimäärää ja liikunta vähentää sitä. Tarkoituksena on, että kalorimäärää kuvaava palkki sivun alhaalla olevassa koosteessa olisi päivän lopuksi tavoitteesi kohdalla. Sinun tulisi kuitenkin kerätä vähintään 1260 kilokaloria. Pidät nykypainosi 1730 - 1890 kalorilla päivässä.
Kuvakaappaus: Iltalehti/painopäivyri. Tavoite kcal-määrä laskettu sen mukaan, että haluan pudottaa painoani paljon.

Viimeksi tänä aamuna kuulin, kun yksi nainen kuvaili omaa kamppailuaan painon kanssa siten, että hän ensin ajatteli, "ettei syö mitään", kun oli saanut terveydenhoitajalta kurinpalautusta. Punaisella teksti, joka mielestäni on avain kaikille laihduttajille! Eli, laihtuakseen ja elääkseen ihmisen ON syötävä. Muuten elimistö menee ns. säästöliekille ja alkaa varastoimaan sen vähäisenkin ravinnon mitä se saa eikä paino laske toivotulla tavalla. Sama juttu oli Amerikan Biggest Looser (season 7) suosikkipojallani Mikella, joka oli yksi nuorimpia ja painavimpia osallistujia. Aluksi rankasta treenistä huolimatta hän ei saanut tuloksia ja valmentaja totesi, että nyt tutkitaan ruokailut. Selvisi, että Mike toteutti vanhaa kaavaa, jonka mukaan hän ei uskaltanut syödä riittävästi. Kun ruokailu saatiin tasapainoon liikunnan kanssa nuoren miehen paino alkoi saman tien tippua tasaista ja turvallista tahtia.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentteja? Kokemuksia? Puolesta? Vastaan?