keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Painopäivitys, vihdoinkin;)!

Loman aikana on tullut grillattua ja nautittua parit siideritkin silloin tällöin. Onneksi myös juoksutreenit ovat pysyneet mukana, vaikka hellekeli on tehnyt niistä välillä aika rankkoja!

Nyt on kiva julkaista tämä painonhallintapäivitys, kun on positiivista kehitystä;) Maanantaina puntari näytti 3.3kg enemmän(!), mutta yksi juoksutreeni, paluu takaisin ruokapäiväkirjaan ja säntillisempi veden nauttiminen on palauttanut lukemat oikealle kohdalleen - kahdessa päivässä! Sen lisäksi olen nyt kiloa kevyempi kuin noin 6 vuoteen!! Nyt painoa on siis 18.3kg vähemmän kuin tammikuun 7. päivä aloittaessani tämän urakan;)

MAHTAVAA;)!!!


http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpDX5cJ/">
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wpDX5cJ/weight.png">>

sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

Juoksuohjelma vko 6

Olen pahasti juoksuohjelmassani jäljessä, kaksi harjoistuskertaa käytännössä. Tänään ehdin yhden lenkin ja ensi viikolla juoksen sitten kolman harjoituksen sijasta neljä kertaa;) Että näin... Lomamatkalla yli kolmenkympin säät eivät kannustaneet juoksemaan ja pari päivää meni autossa istumiseenkin kun ajoimme Suomea ihaillen Espoosta Tampereelle, Jyväskylään, Kuopioon ja Vuokatin Katinkultaan. Sieltä teimme pari pientä lähimatkailupyrähdystä rinteille ja Kajaaniin, mutta muuten aika kului todella nopeasti!



Harjoitus 1
5 min. kävelyä, 25 min. kevyttä hölkkää, 2 min. reipasta kävelyä, 10 min. kevyttä hölkkää, 2 min. reipasta kävelyä
- Time: 0:44'47.3, Distance: 5.35 km, avg spd: 7.15 km/h. max spd: 9.34 km/h
Fiilikset: Lenkki Espoossa, muistaakseni helteessä.. Saattoi sataakin.. Ei mitään mielikuvaa!?

Harjoitus 2 
5 min. kävelyä, 25 min. kevyttä hölkkää, 2 min. reipasta kävelyä, 10 min. kohtuuvauhtista juoksua, 2 min. reipasta kävelyä
- Time: 0:42'14.8, Distance: 4.79 km, avg spd: 6.80 km/h. max spd: 8.71 km/h
Fiilikset: Vuokatissa.. "Hullu" juoksulenkki Vuokatin maisemissa, hillitön helle - about +32C. Jalat ja pohkeet erityisesti tuntuivat painavan tonnin!! Hyvä, kun selvisin loppuun!!

Harjoitus 3 
5 min. kävelyä, 35 min. kevyttä hölkkää, 2 min. reipasta kävelyä
- Time: 0:40'53.2, Distance: 4.83 km, avg spd: 7.09 km/h. max spd: 9.24 km/h

Fiilikset: Sateiden välissä lenkki Katinkullan maisemissa. Tutustuin samalla lenkkipolkuihin maastossa ja kyllä oli kovia nousuja ja paljon. Yllättävän kova vauhti siihen nähden!

sunnuntai 3. heinäkuuta 2011

Juoksuohjelma vko 5

Viides viikko nyt takana juoksuohjelmaa. Harmittaa, että muu harjoittelu on jäänyt nollaan! Ylä- ja keskikroppaa pitäisi treenata sitkeästi rinnalla. Nyt kun salini lapsiparkkikin on kesälomalla, niin rahani menevät kyllä kankkulan kaivoon.. no, pitää ottaa syksyllä takaisin ja käydä tuplasti;)!

Juoksuharjoittelu on ollut haastavaa kuumuuden vuoksi, mutta palkitsevaa. Olen yrittänyt opetella eroon kellon kanssa kilpailemisesta ja metrien kyttäämisestä. Teen jokaisen harjoituksen niin hyvin, kuin se sinä päivänä kulkee. Eniten nautin niistä kerroista kun tiet ovat tyhjät ja vieno tuuli viilentää menoa!

VIIKKO IV

1. harjoitus:
5 min kävely, 12 min kevyttä hölkkää, 2 min reipasta kävelyä, 12 min kohtuuvauhtista juoksua, 2 min reipasta kävelyä, 12 min kevyttä hölkkää, 2 min reipasta kävelyä.
0:49'34.4, distance: 5.67 km, ave spd: 6.85 km/h, max spd: 9.31 km/h
Fiilikset: Hellettä piisaa ja tämä harjoitus vei kyllä mehut! Keskimmäinen 12 min setti oli ohjelman mukaan kohtuuvauhtista juoksua ja se vei voimat.. Jaksoin loppuun kuitenkin, vaikkakaan vauhti ei päätä huimannut ja lopussa kävelin 2min sijaan varmaan 5.


2. harjoitus:
5 min kävely, 12 min kevyttä hölkkää, 2 min reipasta kävelyä, 12 min kevyttä hölkkää, 2 min reipasta kävelyä, 12 min kevyttä hölkkää, 2 min reipasta kävelyä.
0:49'50.5, distance: 6.04 km, ave spd: 7.27 km/h, max spd: 9.58 km/h
Fiilikset: Raskas lenkki mm. siksi, että oli mieletön helle! Tällä kertaa ohjelmassa 12min "tasaiset" setit, joten jaksaminen oli heti parempi;)!


3. harjoitus:
5 min kävely, 30 min kevyttä hölkkää.
0:35'18, distance: 4.18 km, avg spd: 7.09 km/h, max spd: 9.78 km/h
Fiilikset: Jaksoin hyvin 30 min yhtäjaksoista hölkkää nousevalla rasituksella (bpm tiheni). Tällä kertaa  www.motiontraxx.com valinta oli juuri oikea! Episode 23#: 150-160bpm UPshift toimi erinomaisesti;) Olen tykännyt erityisesti motiontraxxin valmiista intervalliohjelmista, mutta nyt kun seuraan toista ohjelmaa, niin on yritettävä löytää kuhunkin harjoitukseen 'summassa' sopiva raita.