Kuusi viikkoa takana ja edistystä tapahtuu;)

Aika on mennyt siivillä ja painonpudotus on sujunut yllättävän helposti! Kauppareissuilla pitää muistaa, että karkkeja ja herkkuja otetaan mukaan maltilla. Lounasaikaan olen työpaikalla useimmiten valinnut salaattiannoksen, mikä on ollut helppo mutta kylmä vaihtoehto näin kirpeinä pakkaspäivinä joita tänä talvena on riittänyt..!
Missä mennään?
Kuudessa viikossa olen saanut karistettua viisi kiloa! Mahtavaa! Alusta lähtien tavoitteenani on ollut noudattaa 0.5-1kg viikkopudotustahtia. Tähän astiset tulokset ovat käytännössä syntyneet ruokapäiväkirjaa käyttämällä. Olen käynyt puntarissa kerran viikossa ja pudotus on vaihdellut -0.2kg ja -1.4kg välillä. Onneksi en ole lannistunut viikkoina, jolloin pudotusta on ollut vähemmän! Koska olen koko ajan pitänyt säntillisesti ruokapäiväkirjaa olen tiennyt, että olen tehnyt voitavani (tai jos on ollut esim. juhlat, niin syy-seuraussuhde selvä on selvä) joten ei ole ollut syytä vaipua epätoivoon;)

Lisää työkaluja käyttöön!
Ruokailuun ja ravintoon huomiota kiinnittämällä paino kyllä tippuu - mutta verkkaisesti. Tarvitsen buustia niin yleiseen hyvinvointiini kuin muutenkin yleiskuntooni, joten liityin kuntosalin jäseneksi. Eikä mitään kokeiluja vaan samantien reteästi vuoden sopimuksella! Ehkä tuo pieni 'pakko', eli rahallinen motiivi, toimii kohdallani?!

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt tapoja lisätä liikuntaa arkeen mutta kovat pakkaset ja tammikuinen liukastuminen (polvivamma) latistivat intoa. Ja minä kun pidän kävely- ja hölkkälenkeistä, ne kun sopivat helpoimmin pikkulapsiarkeen...! Totuus kuitenkin on, että pystyn juoksemaan n. 5 metriä ilman, että keuhkot huutavat hoosiannaa.. Koska juoksuharjoittelu ulkona liukkailla ei kauheasti innostanut aloin vakavasti miettiä johonkin salille liittymistä. Valitsin loppujen lopuksi Leppävaaran Fressin salikseni. Fressissä oli sopivasti liittymistarjouksia, monipuolinen tuntivalikoima ja uima-allas joka on ehdoton plussa! Sen lisäksi paikka on mielestäni kotoinen ja joskus voin saada kaverinkin mukaan, koska pari ystävääni käy siellä...

Liikunnan iloa
Tavoitteeni on käydä liikkumassa erilaisilla tunneilla 2-3 krt viikossa ja siinä samalla pikkuhiljaa nostaa peruskuntoa juoksumatolla. Eilen kävin ensimmäistä kertaa Zumbaamassa! Kyllä oli hauskaa;) Onneksi seurasin tiiviisti ohjaajaa - oman tönkön peilikuvan seuraaminen olisi voinut olla murskaavaa. Täytyy sanoa, että Zumba on kyllä todella hauska liikuntamuoto! Liikkumista ihanan & positiivisen musiikin tahtiin! Aivan mahtavaa! Tästä on hyvä alkaa... Sitten ohjelmaan mukaan vähän body pumpia, pilatesta, jne. Aion käydä kokeilemassa ennakkoluulottomasti erilaisia tunteja!

Onneksi nelivuotias poikani viihtyi mainiosti lapsiparkissa (nyt 2 kokeilukertaa takana)! "Oma aika" on ollut perheessämme vieras käsite viimeiset viisi vuotta, olemme molemmat mieheni kanssa huonoja ottamaan itsellemme aikaa. Nyt jokainen perheenjäsen saa välillä vähän 'omaa aikaa': poika pääsee leikkimään lapsiparkkiin, minä jumppaan ja mies voi hengähtää hetken ja vaikka nauttia soittoharrastuksestaan.


ps. Olen luonut twitter-tunnuksen joskus 2 vuotta, mutta koko twitter on jäänyt unholaan.. Testaan sitä uudelleen. Huomasin, että koska olen yksityishenkilö, niin en voi lisätä automaattista feediä twitteristä tänne blogiin..;((( tylsää.. mutta ehkä tilanne muuttuu tai joku voi kertoa asian olevan toisin!?
Follow MrsFast on Twitter

Kommentit

Suositut tekstit